BJÖRKLIDEN.

tja.
kom precis ut ur duschen fett skönt kände mig sååå ofräsch.. kan bli så efter en 22timmar tågresa eller hur lång den nu var don't remember. aja kom till norrköping vid typ halv två idag o då kom pappi o hämta mig o vi åkte hem o käka våfflor. sen så har jag typ suttit o visat alla bilder för mamma o pappa o sädära och ikväll blire att träffa en väldigt saknad tjej, min lilla tessan saknat henne som tudan så ska bli sjukt kul! men ah har inte orkat/ hunnit skrivit nått här när jag var i björkliden så tänkte att jag kunde göra det nu :)
FREDAG: åkte vi tåg nästa hela dagen o kom fram i björkliden fem sex kanske o gick till våra stugor o packa upp o käka o så och sen gick vi o lyssna på nån som berätta om anläggningen typ o sen hem o sov eller nått komme rinte ihåg.

frida o fanny

ellen

alex

ossian o ellen

johan o henke

frida o sofie






LÖRDAG: Då åkte vi tåg till narvik i norge och gick till krigsmuseet o lyssna på nån norsk gubbe som snacka om nått krig o grejer på norska så fatta inte ett skit råka somna ett antal gånger (a) ah o sen typ fick vi egen tid att gå runt i narvik o kolla o sådära o vi satte oss inne i ett köpcenter o käka våra matsäck hah lite pinsamt sådära? ah och sen skulle vi ha åkt upp med gondol på nått berg eller nått men det gick inte pga att det blåste för mycke så istället fick vi sitta o glo i nån stuga o sen lyssna på en tjej som berätta massa om sitt jobb o grejer :)

frida o sofie



min klass

frida o ellen

henke o oliva

belinda, ellen julia o frida



carro



SÖNDAG: då åkte vi slalom i björkliden. åkte tillsammans med carro, amanda o bosse... jag o carror dog nästan så jobbiga människor men slapp dom sen iallafall. men hann inte åka så jätte länge innnan det blev storm men jag o carro gav inte upp endå vi kämpa vidare tills alla liftat hade stängt/gått sönder o det sluta med att vi fick åka skoter hem för det blåste så jävla mycke! var till o med en tjej som lyfte från marken..

frida jag o carro

carro



sofie




MÅNDAG: då åkte vi till kiruna. på vägen dit så guidade vi i bussen, det gick väl sådär.. hah aja. ah vi åkte iallafall först till kliruna stadshus skit tråkigt! o sen åkte vi till kiruna gruva o LKAB där fick vi byta buss o sen åka ner i gruvan 540 meter under marken, as coolt. o där nere fick vi veta hur allt gick till o sådära. o efter det så åkte vi o träffa en same o massa renar o grejer as söt var han! (A) JAG SKA GIFTA MIG MED EN SAME! ah o sen åkte vi vidare till jokasjärvi ishotell. sjukt coolt vare verkligen!
sofie o belinda

ellen o jag

kiruna gruvan

frida jag o sofie

ellen sofie o frida

ren o same

jag



frida, ellen maria sofie carro o jag


TISDAG: Då tolkade vi upp till svergies höst belägna fjällstion jåktajåkka o där uppe lyssna vi på nån som skulle prata o sen skulle vi åka turskidor hela vågen ner (9km!!!) I VÄRLDENS SNÖSTORM men fick åka med den där bandvagnen en bit o sen åka bara typ 3 km men jag gav upp o gick.






ONSDAG: ah då hade vi valfi dag då vi fick välja själva vad vi ville göra. då skulle jag ha åkt hundspann på morgonen men det blev inställt pga snöstorm... ah men sen åkte vi iallafall iväg till abisko och isbergsklättrade på ett fryst vattenfall. as kul vare!! :) o han som typ höll i det var as snygg! hähä.


















TORDAG: gjorde vi inte ett piss, gick upp o städade satte oss vid tvn o sen upp o satte oss i recption i felar timmar o vänta på att få äta o sen åt vi o sen kolla vi på film medans vi vänta på tåget. fast jag missa hela filmen för jag somna... aja,och sen var tåget nästan en timme försenat PGA SNÖSTORM.. ah sjukt seg tågresa hem känner jag fast var rätt kul igår endå, delade kupé med ellen o vi skaffa lite nya polare som vi hängde med. en norsk neger och tre fransmänn som vi körde sanning eller konsekvens med haha ah lite smått läskiga var dom måste jag ju säga men endå.



orkar inte ladda upp mer bilder här men lägger väl upp på facebook nån dag :)

Kommentarer
Postat av: ellen

JAG HATAR DEJ

HATAR

HATAR

HATAR

(sofie med)



DU KAN RADERA OSS FRÅN DIN KOMPISLISTA OCH RÄKNA INTE MED ATT FÅ KOMMA PÅ MITT KALAS.bitch

2011-03-28 @ 19:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0